FAQ (Frequently Asked Questions)
- Vraag: Ik heb een bestelling geplaatst en wil met iDeal betalen maar dit lukt niet, hoe komt dit?
- Antwoord: Bij iDealbetalingen is er sprake van samenwerking tussen uw bank en de iDealbank, soms komt het voor dat de bank storing heeft (b.v. website niet bereikbaar) of dat de communicatie niet lukt tussen de banken. De iDealbetaling wordt dan niet uitgevoerd. U kunt het dan nogmaals proberen op een later tijdstip (bestelling opnieuw plaatsen) of b.v. "betalen via overschrijving" selecteren.
- Vraag: Als ik een bestelling plaats, wanneer krijg ik de bestelling dan thuisbezorgd?
- Antwoord: In principe wordt de bestelling verzonden zodra uw betaling ontvangen is (rembours uitgezonderd), direct na ontvangst betaling wordt uw bestelling gereed gemaakt en naar u verzonden. Wij zijn hierbij wel afhankelijk van PostNL voor de postbezorging. In de meeste gevallen zult u de bestelling 1 werkdag na ontvangst betaling thuis ontvangen. In het meest ongunstige geval (vrijdagavond besteld) kan het gebeuren dat u de bestelling pas de dinsdag daarop ontvangt. (op maandag wordt er vrijwel geen post meer bezorgd door PostNL)
- Vraag: Wat voor kosten komen er nog bij als ik een bestelling plaats?
- Antwoord: Niets, er worden geen extra kosten in rekening gebracht bij een bestelling. Ook geen portokosten! Er zijn hierop wel twee uitzonderingen:
- 1) Bij een bestelling onder de € 10,00 wordt € 1,50 aan portokosten in rekening gebracht, dit o.a. als tegemoetkoming in de orderkosten
- 2) Als u als betaalmethode "betalen onder rembours" heeft gekozen wordt er hiervoor € 15,95 gerekend. (werkelijke kosten zoals opgegeven door PostNL)
- Vraag: Mijn bestelling is incompleet of bevat andere artikelen als besteld, wat nu?
- Antwoord: Neem binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op per email of telefoon. Voor een snelle behandeling hebben wij het ordernummer nodig en de Nvph nummers van de ontbrekende / verkeerd toegezonden artikelen.Na ontvangst van uw klacht per email krijgt u binnen 1 dag bericht per email van ons hoe u klacht opgelost wordt. Per telefoon krijgt uw hier direct uitsluitsel over. Ontbrekende artikelen worden binnen 1 werkdag kosteloos naar u verzonden. Verkeerd geleverde artikelen mogen op onze kosten aan ons geretourneerd worden. (Via toegezonden retourenvelop of portovergoeding) Na ontvangst wordt het juiste artikel u dan kosteloos binnen 1 werkdag toegezonden. (indien van toepassing)
- Vraag: Ik heb mijn bestelling ontvangen en ik ben er niet tevreden over, wat nu?
- Neem binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op per email of telefoon. Voor een snelle behandeling hebben wij het ordernummer nodig en de Nvph nummers van de toegezonden artikelen waar u niet tevreden over bent. Na ontvangst van uw klacht per email krijgt u binnen 1 dag bericht per email van ons hoe uw klacht opgelost wordt. Per telefoon krijgt u hier direct uitsluitsel over. In eerste instantie zullen wij het artikel in overleg met u proberen te ruilen voor een vervangend artikel. Mocht dit niet lukken binnen afzienbare termijn (7 dagen) dan proberen wij dit in overleg met u te vervangen door een ander artikel van soortgelijke waarde. (indien gewenst uiteraard) Mochten wij het artikel om wat voor reden dan ook niet kunnen omruilen dan wordt het volledige aankoopbedrag inclusief portokosten (indien van toepassing) binnen 7 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel gecrediteerd. Artikelen die niet naar wens zijn mogen op onze kosten aan ons geretourneerd worden. (Via toegezonden retourenvelop of portovergoeding) Na ontvangst wordt het juiste artikel u dan kosteloos binnen 1 werkdag toegezonden.
- Vraag: Ik wil een bestelling plaatsen voor b.v. €100,00 en deze graag aangetekend verzonden hebben, hoe doe ik dit?
- Antwoord: De software van deze webwinkel is er niet op berekend dat wij uit eigen voorraad de post frankeren, wij kunnen dit dus helaas niet instellen. Wij vinden dit echter wel belangrijk, dus zijn er in diverse categoriën advertenties gezet waar u een aangetekende verzending kan kopen. Dit ook tegen een gereduceerd tarief
- Vraag: Wat is postfris, ongebruikt, ongestempeld etc?
- Antwoord: Wij hanteren de volgende termen hierin;
- Postfris is een zegel met een geheel ongerepte authentieke originele 1e gomlaag
- Ongebruikt is een zegel met een authentieke originele 1e gomlaag met een gomverstoring of b.v. een plakkerrest
- Ongestempeld is een zegel zonder of slechts gedeeltelijke gom
- Nagegomd is een zegel waar op een later tijdstip dan uitgifte nieuwe gom is aangebracht om zo een hogere prijs hiervoor te krijgen (zegels zonder gom, ongebruikt of nagegomd zijn beduidend minder waard als origineel gegomde exemplaren)
- Gebruikt is een zegel die echt gelopen heeft op b.v. een briefstuk
- Afgestempeld is een zegel die op verzoek is afgestempeld, deze zegels hebben meestal ook nog gom
- Vraag: Wat is het verschil tussen b.v. een prachtex. en vrijwel prachtex.?
- Antwoord: Wij hanteren de volgende kwaliteitsnormen; (vrijwel indentiek aan die van de grotere veilingen)
- Prachtexemplaar: Beste kwaliteit zonder bemerkingen (in schaarse gevallen met een + of ++ waardering bij uitzonderlijke artikelen)
- Vrijwel Prachtexemplaar: Goede kwaliteit echter met een kleine bemerking of een iets minder fris exemplaar. Bemerking wordt vrijwel altijd benoemd
- Zeer Fraai: Redelijke kwaliteit echter met meerdere kleine bemerkingen of een grotere bemerking. Bemerking wordt altijd benoemd
- Fraai: Kwaliteit onder de norm, meerdere kleine en/of grotere bemerkingen, wordt vrijwel niet in de webshop aangeboden
- Vraag: Zijn alle aangeboden artikelen wel echt en goed van kwaliteit?
- Antwoord: Wij besteden uitzonderlijk veel aandacht aan het selectief aankopen van alleen het mooiste materiaal, hierbij komt onze expertise goed van pas. De duurdere stukken zijn meestal al voorzien van een (erkend) certificaat, andere duurdere stukken kunnen op verzoek gecertificeerd worden. Verder kunnen wij nog verwijzen naar onze feedback waaruit blijkt dat vele klanten al jarenlang tevreden bij ons bestellen. Verder bent u altijd vrij om de aankopen door een 3e partij te laten nakijken of keuren. Wij garanderen in ieder geval altijd de echtheid en goede kwaliteit van onze artikelen. (tenzij anders omschreven uiteraard) met ook hier weer 100% garantie.
- Vraag: Ik wil een zegel / serie laten keuren hoe gaat dit in zijn werk?
- Antwoord: Het is belangrijk dat u dit van te voren even aangeeft voordat u wat besteld, dit kan telefonisch of per email. Dit o.a. om de retourtermijn te verlengen. Kosten van certificering bedragen € 45,00 en kan door u of door ons uitgevoerd worden. Certificering gebeurd alleen door erkende keurmeesters. Een vooruitbetaling kan vereist zijn in sommige gevallen.
- Vraag: Is alles meteen leverbaar of...?
- Antwoord: Wij bieden alleen artikelen aan die wij zelf op voorraad hebben en direct kunnen uitleveren, in sporadische gevallen komt het voor dat er iets dubbel verkocht is door diverse oorzaken. In zo'n geval wordt alles op alles gezet om dit artikel dan zo snel mogelijk, uiteraard kosteloos, na te bezorgen.
- Vraag: Kan ik ook artikelen bestellen die niet op site staan of uitverkocht zijn?
- Antwoord: In sommige gevallen is de voorraad nog niet bijgewerkt en kan het artikel wel geleverd worden. Met meer als 7000 artikelen komt dit regelmatig voor alhoewel we hier altijd druk mee bezig zijn. In andere gevallen kan een artikel vrij eenvoudig bij b.v. een collega aangekocht en uitgeleverd worden. Bij duurdere en oudere stukken is dit (uiteraard) wat lastiger mede omdat zeldzaamheid, kwaliteit en prijs hierbij een rol gaan spelen. Voor meer informatie hierover kunt u altijd even vrijblijvend contact opnemen via email of telefoon.
- Vraag: Ik woon niet in Nederland, kan ik dan wel bestellen?
- Antwoord: In principe sturen we bestellingen de hele wereld rond, op dit moment zijn we wel nog geheel op de Nederlandstalige consument gericht. Het kan wel zo zijn dat het lastig is om te betalen als u buiten europa woont. (hoge betaalkosten) Voor porto wordt in ieder geval niets extra gerekend voor reguliere zendingen, voor aangetekend, verzekerd en betaalwijze kunt u vooraf altijd even vrijblijvend contact opnemen via email of telefoon voor exacte informatie.
- Vraag: Ik heb een advertentie op de website gezien die niet klopt, wat nu?
- Antwoord: Stuurt u ons alstublieft een een berichtje, zodat wij de desbetreffende advertentie kunnen bekijken en zonodig herstellen. Soms gaat er wel iets mis en wij zijn u zeer erkentelijk als u ons daarop wijst.
- Vraag: De gratis serie die weggegeven wordt bij een bestelling heb ik nu al drie keer, kan ik wat anders uitzoeken?
- Antwoord: Dat is geen enkel probleem mits het uiteraard in alle redelijkheid is, u kunt dit aangeven bij "opmerkingen" tijdens het bestelproces of vooraf even overleggen met ons. Het is eventueel ook mogelijk om een korting te krijgen i.p.v. de gratis serie, dit wordt o.a. ook via onze nieuwsbrief kenbaar gemaakt.